top of page

Reviews 'Grensgevallen'

Meesterlijk boek

Karla Ubels en Jan Duker hebben een meesterlijk werk geschapen. Karla met de prachtige korte verhalen en Jan met de sfeervolle foto's. Karla mag architect zijn, maar een schrijfster is ze eveneens. De verhalen zijn beeldend, krachtig, met mooie functionele flashbacks, spanning en humor. Ik kreeg het boek tijdens de presentatie en heb het 's avonds bij thuiskomst meteen uitgelezen. De foto's vullen de verhalen 'sprekend' aan. Een absolute aanrader.

Atze van Wieren

No Title

Mooi man....zo'n boek over mijn geboortegemeente. Een boek met met mooie ontroerende verhalen .. Heb toch af en toe een traan gelaten  en een glimlach niet kunnen onderdrukken. Zou zeggen: , koop en lees dat boek. En laat de tranen maar via Het Roegwold naar de Waddenzee vloeien...en lach zo hard, dat zelfs die ene dominee nog moet lachen. Groetjes van Sinus van Egmond........zeun van Teun en Dina oet Schewol

Sinus van Egmond

Zacht en STOER

In 1997 kwam ik in de gemeente Slochteren wonen, ik kende hier niets of niemand, dacht ik. Ja, toch, de Fraeylemaborg. Maar ja, die kent iedereen. En dat er gas is 'ontdekt'. Ik begon vrijwilligerswerk te doen, kunst, cultuur en 'monumenten'. En leerde in korte tijd heel veel mensen kennen en ook veel over deze bijzondere uitgestrekte gemeente in de Woldstreek. Later leerde ik Karla kennen. Zelfstandig Architect. De klik was er en is er nog steeds. In het begin zei ik regelmatig 'je bent een verhalend ontwerper'. Ze begon meer en meer te schrijven. Ik geniet van haar 'parelende stijl' en ook van de 'ontknopingen'. Dit boek met korte verhalen voelt zo echt en dichtbij. Meermalen lezend dacht ik: Huh? Wie was dat dan? Heb ik dat gemist? Was ik daar dan bij? Ik herken dit! En vervolgens ook weer niet.

Een hele mooie verzameling van fictie-waarheid-verhalen waarin je als lezer heel kort in een bepaalde sfeer getrokken wordt. Knap geschreven. Mooi gemaakt, prachtige foto's. Voor mij genietend van de vriendelijke, liefdevolle sfeer die auteur en architect èn vriendin Karla Ubels heeft neergezet.

Dank lieve Karla!                                                                                        Ria Smid

26232560_2019728654974655_85686260353852
bottom of page